SKIATHOS ISLAND | ATHENS

      Czas na kolejną fotorelację z pięknej Grecji.  Pewnego dnia popłynęliśmy w rejs na rajską Wyspę Skiathos.  Być może kojarzycie ją ze...

      Czas na kolejną fotorelację z pięknej Grecji. Pewnego dnia popłynęliśmy w rejs na rajską Wyspę Skiathos. Być może kojarzycie ją ze słynnego filmu Mamma Mia, to właśnie tam kręcono część scen do tego musicalu.





Wyspa jest niewielka, bowiem ma tylko około 50 km2. Mimo tak małej powierzchni nie można się tam nudzić. Czas umilają greckie tawerny, gdzie można dobrze zjeść i napić się wybornego wina. Atrakcji jest naprawdę wiele! 


Malownicze białe domki z niebieskimi okiennicami i drzwiami - naprawdę grecka architektura zachwycała mnie na każdym kroku. Wiecie, dlaczego właśnie te kolory? Wyspa Skiathos była przez blisko 400 lat pod okupacją Turcji. Grecy mieli zakaz wywieszania swoich flag i właśnie, żeby zrobić na przekór okupantowi malowali swoje domy na biało i niebiesko, aby choć w ten sposób podkreślić swoją tożsamość.




      Na każdym kroku można było podziwiać piękną, grecką roślinność.


      Nie brakowało również kotów - są nawet na pocztówkach z tej wyspy :)


     Udało nam się zrobić kilka zdjęć mojego podróżnego zestawu.










Kolejną wycieczką fakultatywną, na którą się zdecydowaliśmy był wyjazd do Aten oddalonych od Kameny Vourla ok. 150 km. Swoją podróż zaczęliśmy od zwiedzenia największego, greckiego Portu Pireus, gdzie podziwialiśmy ogromne statki oraz luksusowe jachty. 



W tle najstarszy Stadion Panathinaiko, który powstał w 329 r. p.n.e..




Kolejnym celem wycieczki było zwiedzanie Akropolu. Ciężko było tak robić zdjęcia, ponieważ z każdej strony maszerowały tłumy turystów. W sumie nie ma się co dziwić, bo widok z samej góry zapiera dech w piersiach.




Ateny wydają mi się bardzo smutne, to miasto dwóch kolorów - beżu i bieli. 
Wiele budynków w centrum miasta jest porzuconych. 



Wszystkie świątynie na Akropolu poddawane są konserwacji, aby choć trochę zwolnić proces degradacji. 
Mimo to Akropol ateński wywarł na mnie niesamowite wrażenie.

Partenon




Erechtejon



Mieliśmy jeszcze okazje obejrzeć ceremonię zmiany warty przy Parlamencie. Myślę, że jest to coś, co koniecznie trzeba zobaczyć.


Udanego weekendu! :* 

You Might Also Like

40 komentarzy

  1. Świetna foto-relacja :-) Bardzo podoba mi się ta pierwsza sukienka!! Genialnie w niej wyglądasz! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne widoki, sliczne stylizacje, az się rozmarzyłam

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj ale Ci zazdroszczę


    _____________________
    Perfect look
    blog.justynapolska.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Prześliczne zdjęcia, uwielbiam oglądać takie fotorelacje ;)
    http://whisperyourlove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowne zdjęcia:)
    Obserwuję na Modnej:)
    natiblondi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne foty, ja niedawno byłam na Krecie i na Santorini, stąd czuję szczególną 'miętę' do Twojego posta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia :)
    Wyglądasz niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia, uwielbiam takie oglądać :) I TY oczywiście ślicznie na nich wyglądasz :)

    www.emynia.com

    OdpowiedzUsuń
  9. cudowne zdjęcia a Ty wyglądasz przepięknie;)

    http://fashionmakeup-czarnulaxyz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku, jak ja Ci zazdroszczę tego wspaniałego urlopu!
    zazdrość mnie zżera, że mój to już tak dawno temu był, że niemal o tym zapomniałam ;P

    piękne miejsca!
    i piękna Ty!
    widać, że ten wypoczynek Ci się przydał i dobrze psołużył :)

    całusy!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uroczy kapelusik:) a widoki cudowne;)
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. przepiękne widoki <3 śliczna jest ta biała sukienka z falbanką :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ piękne widoki! Kochana wyglądasz przepięknie:*
    A przez Twoją wycieczkę do Grecji będe się zastanawiała za rok, czy tam nie jechać:p Choć nastawiona byłam na Chorwację:p

    OdpowiedzUsuń
  14. Swietny post!! przepieknie wygladasz w tej granatowej sukience a kapelusik jest boski <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Grecja rok temu nie wypalila nam, ale właśnie dlatego zdecydowalismy się na Turcje, ponieważ w Bodrum są te biale domki z niebieskimi okiennicami- więc chociaż trochę sobie to zrekompensowaliśmy :) w tym klimacie trochę czulismy się jednak jak w Grecji, jednak mam nadzieję, że za rok już ona nam wypali :)

    Kochana Ty wyglądasz jak gwiazda ! meeega szykowny kapelusz :D i piękny kolor pomadki <3

    i ta biala sukieneczka również bardzo szarpnęła mnie za serducho :)
    to ta, co mialas w niej sesję na rowerze? :D

    Buziaki :*
    DAria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie :) Na sesji rowerowej miałam spódnice i bluzkę :P

      Usuń
    2. Aaaa to pomyłka :P
      Dzięki kochana za pamięć... wieczorkiem powinna się pojawić... :)
      *

      Usuń
  16. Świetna stylizacja. Wyglądasz w niej idealnie. Masz super figurę. Będę tu częściej zaglądać i czekam na nowe stylizacje.
    Zapraszam też na mojego bloga http://black-pearls.blogspot.com/
    Będę wdzięczna za obserwację. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękne zdjęcie, szkoda, że już lato za nami :-( Pięknie wyglądałaś, a ten kapelusik masz przecudowny!

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo ładne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cóż za piękne widoki, aż miło popatrzeć szczególnie że za oknem pogoda nie rozpieszcza ;p Świetne są te sukienki, a w kapeluszu się zakochałam - genialny :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne widoki, a ty idealnie wpasowujesz się w ich klimat :) ❤

    OdpowiedzUsuń
  21. wow, zazdroszczę ! :) świetna przygoda
    http://claudinnee.blogspot.com
    zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mi sie tak strasznie podobają te biało niebieskie domki *.*
    Stylizacje piękne... Szczególnie z kapeluszem, który dodaje szyku i elegancji.
    Pozdrawiam ! ;*

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudowne zdjęcia, marzę o wakacjach w Grecji i mam nadzieję, że w przyszłym roku to marzenie zrealizuję :)

    Zapraszam do mnie: http://monyikafashion.blogspot.com >klik<

    OdpowiedzUsuń
  24. Grecja na pewno stanie się kiedyś przystanią na drodze mojego życia. Piękne zdjęcia :)

    https://www.izabielaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Jaak tam pięknie!:))
    Super sukienka :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetne zdjęcia! W te wakacje miałam lecieć do Grecji, ale jednak wybór padł na Turcję i żałuję, bo w Turcji nie ma tak pięknych widoków jak w Grecji. A ta granatowa sukienka jest świetna! Bardzo oryginalna! :)

    Pozdrawiam,xx
    http://clarkyss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. W tych stylizacjach wyglądasz jak gwiazda filmowa <3 Zdjęcia z wycieczki też robią wrażenie ♥

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo urokliwe miejsce i śliczne zdjęcia ;) Chyba każdy zna ten film, bo Ja to nawet cały na pamięć ;D
    Przepięknie wyglądasz na fotkach no aż nie mogę się napatrzeć *.* Tak radośnie i w ogóle, a stylizacje tak idealnie współgrają się z tłem, że aż brak słów <3 A i cudowna torebeczka i sandałki ;p
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    http://madeleineee1994.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. super stylizacja! super wycięcia na sukieneczce :)
    chętnie będę do Ciebie zaglądać, dołączam do obserwatorów ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudowna relacja!!! Grecja, mam nadzieje, że będę tam za rok :)
    pozdrawiam, http://mikrouszkodzenia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Ostatnio spędzałam czas na przeglądaniu Twoich wpisów, dotrwałam do samego początku :) Muszę CI powiedzieć, że jesteś niezwykłą "czarodziejką". Uwielbiam takie blogi jak Twój, jest bardzo inspirujący. Natknęłam się na Twój blog przypadkiem i jestem pewna, że zostanę tu na dłużej :) Muszę Cię obserwować obowiązkowo :)
    Twój blog dla mnie jest na prawdę bardzo wartościowy :)
    Zapraszam na mój raczkujący blok o szyciu w którego wkładam dużo serca :)

    http://szyciowemarzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Prześlicznie wyglądasz! sukienka rewelacyjna! pozostałe zdjęcia też piękne!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

  33. Love your style you look gorgeous!Share collocation more popular fashion accessories!
    louisvuittonlvbag http://www.2015baglvlouisvuitton.com
    cocobag
    lvbagukshop   http://www.chanelshandbagoutlet.com
    hollisteroutletestore
    heygoodtimes   http://www.2015handbagshops.com
    louisvuittonshop
    handbagshops http://www.shopchichandbag.com
    shoplvbags   
    shopmcQueenbags http://www.topbaglv.com
    Vivienne Westwoodmaikun
    topbagshops  http://www.2015topbagshops.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Śliczne zdjęcia. Piękna wyprawa i Ty !

    OdpowiedzUsuń
  35. Super foto relacja :) ps. cudna jest ta granatowa sukienka :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Piękne zdjęcia, a ta sukienka granatowa <3 przecudna! :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń