OLEJEK ŁOPIANOWY - cud na włosy

Sercowate liście, drobne, fioletowo - różowe kwiatki, haczyki? Mowa właśnie o łopianie. W Polsce łopian jest pospolitym chwastem. J...



Sercowate liście, drobne, fioletowo - różowe kwiatki, haczyki? Mowa właśnie o łopianie. W Polsce łopian jest pospolitym chwastem. Jednak od dawna znane są jego właściwości lecznicze. Od wieków olej z korzenia łopianu stosowano na schorzenia reumatyczne, choroby skóry czy nerek.  


Dlaczego nazywany jest cudotwórcą?

Korzeń łopianu zawiera inulinę, sole mineralne, cynk, miedź, żelazo i wiele innych cennych związków i to właśnie połączenie tych wszystkich składników sprawia, że olej z korzenia jest tak cennym produktem.  


Jak zatem stosować olej i jak on działa na włosy?

Wszystko zależy od tego z jakim problemem borykają się nasze włosy, jednak najbardziej popularną metodą jest stosowanie czystego olejku bezpośrednio na skórę głowy, jak i na całą długość włosów. I tak zaaplikowany olej pozostawia się na głowie około 30 - 60 minut. Po czym myję się włosy delikatnym szamponem. Ta metoda pomaga nam na wypadanie włosów, przyspiesza ich wzrost, regeneruje ich strukturę, redukuje swędzenie skóry głowy i łupież.


Inne właściwości olejku łopianowego

Jednak cudowne działanie olejku z korzenia łopianu jest znacznie większe, bowiem stosuje się go na trądzik, wypryski, grzybice, na rzęsy i brwi w celu poprawy ich kondycji czy nawet w nadmiernym wysuszeniu skóry po kuracjach dermatologicznych.


Ja osobiście stosuję Olej z korzenia łopianu firmy Nami. Po oleju włosy przestały wypadać i zaczęły rosnąć jak szalone. Można go kupić w aptekach, drogeriach czy sklepach zielarskich. 

You Might Also Like

10 komentarzy

  1. ooo, tak :)
    lubię łopian - w wydaniu "kremowym".
    w wielu bardzo fajnych, naturalnych preparatach przeciwtrądzikowych sprawdzał mi się fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie słyszałam, że działa cuda również na twarzy. Jeszcze nie próbowałam i szczerze nie spotkałam się z kremem, który ma w składzie łopian. Muszę poszukać :)

      Usuń
  2. Fajny post ;) Moze sama sprobuje;-) Bo wlosy wypadaja mi garsciami :/

    OdpowiedzUsuń
  3. O proszę! :) Niedawno też czytałam o tym olejku ale jakoś jeszcze się nie skusiłam... Chodziło mi też konkretnie o włosy czyli rozumiem, że możesz polecić? :DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście :) Green Pharmacy też ma w swojej ofercie olejek łopianowy. Jeszcze nie próbowałam, ale on również ma dużo pozytywnych opinii :) :**

      Usuń